
Nauczyciele: mgr Anna Tutaj – Skibińska
mgr Karolina Forgiel
Oddział pracuje w godzinach : 7.30-17.30
ZAJĘCIA W GRUPIE PSZCZÓŁEK |
gry i zabawy środa – 9.30- 10.00 |
Język angielski Poniedziałek 10.45-11 czwartek 11.15-11.30 |
Język francuski piątek 11.30-12 |
W czasie nieobecności nauczyciela organizację pracy oddziału ustala dyrektor mając na uwadze bezpieczeństwo i higieniczne warunki pobytu dziecka. |
Religia czwartek godz. 8.00 – 8.30 zajęcia dla dzieci po pisemnej deklaracji rodziców/prawnych opiekunów |
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
Marzec 2023
Tematy kompleksowe:
- Muzyka wokół nas.
- W kinie i teatrze.
- Przebudzenie po zimie.
- W wiosennym ogrodzie.
- W świecie książek.
Cele ogólne:
– uwrażliwianie na piękno muzyki poważnej, próba wyrażania się za pomocą muzyki, zapoznawanie z pojęciami: filharmonia, orkiestra, kompozytor, rozpoznawanie brzmienia niektórych instrumentów
– rozwijanie zdolności muzycznych dzieci, słuchanie i odtwarzanie muzyki, reagowanie na sygnały, muzykowanie z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku
– walka z hałasem – uświadamianie dzieciom szkodliwego wpływu hałasu na zdrowie człowieka, rozumienie działań człowieka zmierzających do zmniejszenia lub tłumienia hałasu, kształtowanie wrażliwości słuchowej
– poszerzenie wiedzy na temat kina i teatru oraz właściwego zachowania w miejscach publicznych, kształtowanie umiejętności rozróżniania typów lalek teatralnych (pacynka, kukiełka, marionetka), kształtowanie postawy otwartości na sztukę
– poznanie i utrwalenie nazw zawodów pracowników teatru i kina, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
– poznanie cech charakterystycznych kina niemego, utrwalenie wiedzy na temat kina i teatru, osób pracujących przy powstawaniu spektaklu i filmu, pobudzanie i stymulowanie zmysłów podczas zabaw sensorycznych
– poznawanie oznak wiosennej pogody, rozwijanie słownika czynnego, poznanie definicji zwrotów: ubierać się na cebulkę, w marcu jak w garncu, utrwalenie nazw części garderoby
– utrwalenie znaczenia powiedzenia „W marcu jak w garncu”, rozwijanie świadomości występowania różnorodnych zjawisk atmosferycznych
– nabywanie wiedzy na temat różnych typów kalendarzy, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarz pogodowego
– poznanie ptaków przylatujących wiosną do Polski, ćwiczenie orientacji w przestrzeni, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie wrażliwości na otaczającą nas przyrodę
– poznanie zjawiska powstawania tęczy, kształtowanie umiejętności przeprowadzania prostych eksperymentów przyrodniczych i formułowania wniosków, ćwiczenie kreatywności, wyobraźni, pobudzanie, zmysłów
– poznanie etapów prac wykonywanych wiosną w ogrodzie, poznanie nazw i zastosowania sprzętów ogrodniczych, kształtowanie nawyku dbania o porządek w swoim otoczeniu
– poznanie nazw wiosennych kwiatów, utrwalanie wiedzy dotyczącej wzrostu roślin (z nasion lub cebulek), rozwijanie postawy odpowiedzialności za hodowaną roślinę
– utrwalenie wiadomości o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin, doskonalenie umiejętności przeliczania, posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
– nauka nowej piosenki o tematyce wiosennej, rozwijanie sprawności ruchowej i umiejętności reagowania na sygnał w zabawie
– poznanie sposobu dbania o książki, kształtowanie nawyku czytania książek i odkładania ich na półkę, wdrażanie do poczucia odpowiedzialności za wspólne mienie
– poznanie pojęć biblioteka, księgarnia i różnic między tymi miejscami, ćwiczenie właściwego zachowania podczas wizyt w bibliotece, księgarni, zapoznanie z akcją „Drugie życie książki”, uświadomienie wartości wynikającej z obcowania z książkami
– poznanie procesu tworzenia książki i zawodów związanych z tym procesem, doskonalenie umiejętności przeliczania, rozwijanie wyobraźni i kreatywności, kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego
– Realizacja projektu edukacyjnego „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji”- nauka płynąca z morału zawartego w bajkach (zwycięstwo dobra nad złem); – ćwiczenie umiejętności klasyfikowania książek ze względu na tematykę, kształtowanie umiejętności autoprezentacji
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
Luty 2023
Tematy kompleksowe:
- Karnawał.
- Pod ziemią, pod wodą.
- Prehistoryczny świat.
- Kosmos.
Cele ogólne:
– poszerzanie doznań sensorycznych; rozwijanie umiejętności językowych;
– kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw z piosenką; rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem
– kształtowanie umiejętności opowiadania treści obrazka;
– kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie ogólnej sprawności; usprawnianie funkcjonowania narządów mowy
– kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie spostrzegawczości; rozwijanie logicznego myślenia w trakcie zabaw z kodowaniem
– kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence oraz w trakcie prób grania na instrumentach perkusyjnych;
– poszerzanie doznań sensorycznych; budzenie ciekawości poznawczej podczas eksperymentów ;
– rozwijanie spostrzegawczości, logicznego myślenia; rozwijanie umiejętności interpretacji utworu za pomocą ruchu
– rozwijanie myślenia matematycznego poprzez układanie rytmów dwu- i trzyelementowych;
– rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi; doskonalenie;
– rozwijanie umiejętności interpretacji utworu za pomocą ruchu
– rozwijanie myślenia matematycznego – grupowanie przedmiotów według koloru i cechy;
– dziecko poszerza wiedzę na temat różnych ziemskich minerałów;
– rozwijanie zainteresowań światem prehistorycznym, wykopaliskami; – rozwijanie zainteresowań dotyczących zjawisk atmosferycznych, oraz zagadnień dotyczących kosmosu
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
Styczeń 2023
Tematy kompleksowe:
- Nadchodzi Nowy Rok!
- Sporty zimowe.
- Dzień Babci i dzień Dziadka.
- Wszystko jest muzyką.
Cele ogólne:
– poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym.
– dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy, wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich, doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby
– utrwalenie nazw dni tygodnia, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, doskonalenie umiejętności liczenia.
– zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy, umuzykalnianie dzieci, rozwijanie sprawności fizycznej.
– poznanie cech pór roku i zjawiska ich rytmiczności, poszerzanie doświadczeń plastycznych, zdobywanie nowych wiadomości za pomocą poznania wielozmysłowego.
– poznanie zasad sportowego zachowania, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania własnych uczuć, zachęcanie do zachowania postawy fair play podczas zabaw.
– poznanie łyżwiarstwa figurowego jako dyscypliny sportowej, doskonalenie umiejętności liczenia, wdrażanie do zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie.
– poznanie wybranych utworów z repertuaru muzyki klasycznej, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu.
– poznanie nazw olimpijskich dyscyplin sportowych, utrwalenie wiadomości związanych ze sportami zimowymi, rozwijanie sprawności manualnych.
– poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych, uwrażliwianie na potrzeby ludzi starszych.
– utrwalanie nazw członków rodziny i poznawanie relacji ich łączących, rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne i narządów artykulacyjnych, rozwijanie słuchu fonematycznego, ukazywanie walorów posiadania rodziny, głównie dziadków.
– wzmacnianie więzi rodzinnych, wskazywanie na wagę wzajemnego pomagania sobie w rodzinie.
– wyjaśnienie i utrwalenie pojęć dyrygent, orkiestra, batuta, poznanie i utrwalenie nazw instrumentów, uświadomienie wartości wynikających z obcowania z muzyką klasyczną, uczestnictwem w koncertach.
– poznawanie nowej piosenki, utrwalanie nazw emocji, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji związanych z muzyką.
– rozwijanie zdolności plastyczno-technicznych, zachęcanie do podejmowania samodzielnych działań i wyrażania ekspresji artystycznej.
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne dla grupy „Pszczółek”
grudzień 2022.
- Poznanie postaci Mikołaja
- Zwrócenie uwagi na potrzeby, pragnienia nasze i innych,
- Aktywizowanie myślenia.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Nauka konstruowania gry.
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
- Kształtowanie odporności emocjonalnej.
- Rozwijanie aparatu mowy.
- Kształtowanie koordynacji ruchowo – słuchowej.
- Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- Wzbogacanie słownictwa.
- Utrwalanie pojęć związanych z położeniem przedmiotów w przestrzeni.
- Zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych, rozwijających zmysł dotyku.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
LISTOPAD 2022
Tematy kompleksowe:
- Listopadowe wspomnienia.
- Mała i duża ojczyzna.
- W świecie wyobraźni.
- Co słychać wokół nas?
- Nasze ciało.
Cele ogólne:
– utrwalenie nazw członków rodziny; Rodzina” – mapa myśli, skojarzenia do słowa. Realizacja projektu edukacyjnego „Z kotem Amadeuszem przez świat wartości i emocji”- portret mojej rodziny
– kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych; pogłębianie poczucia przynależności do rodziny; poznanie i porównanie okresów życia człowieka.
– wprowadzenie pojęcia drzewo genealogiczne; kształtowanie zrozumienia aspektów liczby 3
– poznanie pojęć: mapa, symbole, Polska, poszerzanie słownika czynnego, rozwijanie umiejętności ilustrowania pojęć ruchem, rozwijanie wrażliwości, empatii, umiejętności nazywania uczuć i emocji
– używanie pojęć: dom, mieszkańcy domu, doskonalenie słuchu fonematycznego, dokonywania analizy sylabowej, rozwijanie sprawności manualnej
– poszerzenie wiedzy o wyglądzie miast, rozwijanie umiejętności przeliczania, prowadzenia eksperymentów, dbałość o bezpieczeństwo swoje i innych
– rozpoznawanie i nazywanie niektórych symboli narodowych, różnicowanie faktur dotykiem, rozwijanie umiejętności rozumienia sygnałów werbalnych i symboli
– poznanie różnych sposobów ekspresji muzycznej, rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu muzycznego, rozbudzanie wyobraźni dźwiękowej
– rozpoznawanie i nazywanie niektórych zapachów, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, poszerzanie słownictwa czynnego, doskonalenie współpracy w grupie
– poszerzanie wiedzy na temat zwierząt leśnych i ich nawyków żywieniowych, poznanie zasad zachowania się w lesie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za przyrodę
– poznanie podstawowych wiadomości na temat przygotowań do zimy wiewiórki, niedźwiedzia i jeża, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 0–5
– poszerzanie wiedzy na temat ptaków odlatujących i pozostających w Polsce, kształtowanie umiejętności określania położenia różnych przedmiotów w przestrzeni
– utrwalanie nazw części ciała, poznanie zawodu lekarza, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji (smutek, złość, radość)
– poznanie zmysłów i odpowiadających im narządów, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
– poznanie zasad utrzymania higieny jamy ustnej, poznanie zawodu stomatologa, poznanie produktów zdrowych dla zębów, kształtowanie nawyku mycia zębów
– poznanie nazw różnych aktywności fizycznych, rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej
– poznanie wybranych zasad zdrowego odżywiania, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych artykułów, zachęcanie do odkrywania nowych smaków
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne dla grupy „Pszczółek” na październik 2022.
Tematy kompleksowe:
- Jesień w sadzie.
- Robimy przetwory.
- Jesienny krajobraz.
- Deszczowa pogoda.
Zamierzenia:
- Poznawanie nazw owoców i warzyw,
- Umiejętność swobodnego wypowiadania się na określony temat,
- Rozbudzanie chęci uczestniczenia w rozmowach,
- Umiejętność przedstawiania się imieniem i nazwiskiem,
- Utrwalanie nazw figur geometrycznych (kwadrat, trójkąt),
- Stosowanie określeń: para, taki sam,
- Rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów,
- Rozwijanie koncentracji uwagi,
- Doskonalenie umiejętności przeliczania,
- Poznawanie warunków atmosferycznych,
- Rozwijanie aparatu głosowego,
- Uwrażliwianie na sygnały dźwiękowe,
- Rozwijanie sprawności manualnej i wyobraźni.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
DLA GRUPY PSZCZÓŁEK
WRZESIEŃ 2022
Tematy kompleksowe:
- Poznajmy się!
- W naszym przedszkolu.
- Jesteśmy podobni, jesteśmy różni.
- Bezpieczni na drodze.
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, poznanie imion dzieci w grupie
– doskonalenie umiejętności nazywania części ciała (w tym nazwy palców), doskonalenie orientacji w schemacie ciała, przeliczania, integrowanie grupy
– poznanie miejsc w sali, poznanie sposobów na mieszanie kolorów, doskonalenie manipulowania przedmiotami, rozwijanie sprawności motoryki małej, ćwiczenie uprzejmego zwracania się do innych
– formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu, wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, integracja grupy
– utrwalanie pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy, rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie zmysłów wzroku, dotyku; rozwijanie samodzielności, doskonalenie współpracy, utrwalenie zasad obowiązujących w grupie
– rozpoznawanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu, wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania, rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu
– poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych, rozwijanie zainteresowań badawczych i samodzielności badawczej
– poszerzenie wiedzy o samodzielnie tworzonych zabawkach, podawanie nazw kolorów, rozwijanie umiejętności muzycznych, ilustrowanie ruchem treści utworu, rozwijanie wyobraźni ruchowej
– utrwalenie wiedzy o nazwach i wyposażeniu pomieszczeń przedszkolnych i osobach pracujących w przedszkolu, dokonywanie analizy sylabowej, rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej
– poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, doskonalenie orientacji w schemacie ciała, rozwijanie współpracy, wdrażanie do kulturalnego zachowania się
– rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej, rozwijanie sprawności językowej, słuchu fonematycznego
– poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie współpracy, integracja dzieci
– poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania
– poznanie wybranych znaków ostrzegawczych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych
– poznanie różnych dźwięków z otoczenia, kształcenie słuchu muzycznego, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne
– utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozpoznawanie i nazywanie wybranych znaków drogowych, kształtowanie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, kształtowanie motoryki małej, zachęcanie do poznawania nowych faktur, wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych